Новости проекта
Мобильное приложение Schools.by
С Днем знаний!

План мерапрыемстваў ДУА “Пярэжырская сярэдняя школа імя А. Е. Гурыновіча” па суправаджэнні прафесійнага самавызначэння навучэнцаў у рамках рэалізацыі абласнога праекта “Мой прафесійны старт” на 2021/2022 навучальны год

Дата: 6 сентября в 14:05

План мерапрыемстваў

ДУА “Пярэжырская сярэдняя школа імя А. Е. Гурыновіча”

па суправаджэнні прафесійнага самавызначэння навучэнцаў

у рамках рэалізацыі абласнога праекта

Мой прафесійны старт

на 2021/2022 навучальны год

Мэта

Задачы

Метады і формы работы

Тэрміны

Адказныя

I ступень навучання (1-4 класы)

Этап цікавасці

Фарміраванне першапачатковай цікавасці да розных прафесій

Працяг знаёмства са светам прафесій;

фарміраванне пазітыўных адносін да прафесійна-працоўнай дзейнасці, ўстойлівай цікавасці да міру працы і прафесій;

садзейнічанне авалоданню элементарнымі працоўнымі ўяўленнямі і навыкамі

Распрацоўка рэкамендацый настаўнікам пачатковых класаў па арганізацыі прафарыентацыйнай работы з навучэнцамі

Гульня-падарожжа “Дарога ў краіну прафесій”, 1 клас

 Дыдактычная гульня “Калейдаскоп прафесій”, 2 клас

Гульня-падарожжа “Паравозік”, 3 клас

Віктарына “Што я ведаю аб прафесіях?”,

4 клас

Занятак з элементамі трэнінгу “Пазнай сябе”, 4 класы

Экскурсія “Чароўны свет бібліятэкі”,

1 класы

Прагляд і абмеркаванне мультфільмаў аб прафесіях (кампанія “Парамульт”), 1-4 класы

Конкурсы малюнкаў “Прафесія маіх бацькоў”, “Вясёлка прафесій” (у рамках правядзення Тыдня прафарыентацыі),

1-4 класы

Ролевая гульня “Ў горадзе майстроў”, 3 клас

Гадзіна зносін “Усё профессіі важныя, усе прафесіі патрэбныя”, 4 класы

Правядзенне экскурсій на прадпрыемствы і арганізацыі раёна “Прафесіі нашых бацькоў”, 3-4 класы

Конкурсы “Прыказкі і выказванні аб прафесіях”, “Угадай прафесію”, 1-4 класы

Удзел у конкурсах дэкаратыўна-прыкладной і тэхнічнай творчасці, 1-4 класы

Працоўныя акцыі: “Добраўпарадкуем школьны двор”, “Маё працоўнае месца”, “Наш класс”, 1-4 класы

Гутаркі з бацькамі аб фарміраванні ў дзяцей уяўленняў аб свеце прафесій, 1-4 класы

Верасень

Верасень

Верасень

Верасень

Верасень

Кастрычнік

Кастрычнік

На працягу года

Кастрычнік, люты, май

Снежань

На працягу года

На працягу года

На працягу года

На працягу года

На працягу года

На працягу года

Намеснік дырэктара па ВР, сацыяльны педагог

Класны кіраўнік

Класны кіраўнік

Класны кіраўнік

Класны кіраўнік,

Сацыяльны педагог, класны кіраўнік

Бібліятэкар

Класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі, выхавацелі ГПД

Класны кіраўнік

Класны кіраўнік

Класныя кіраўнікі, Намеснік дырэктара па ВР

Выхавацелі ГПД

Класныя кіраўнікі

Кіраўнікі аб'яднанняў па інтарэсах

Класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі, выхавальнікі ГПД

Паказчыкі эфектыўнасці прафарыентацыйнай работы на дадзеным этапе:

агульныя веды аб свеце прафесій і працы;

сфармаваная пазнавальная цікавасць да розных відаў прафесійнай дзейнасці;

агульная арыентацыя ў свеце прафесій;

сфарміраванасць добрасумленнага стаўлення да працы, разуменне яго ролі ў жыцці чалавека і грамадства.

II ступень навучання (5-7 класы)

Этап матываў

Фарміраванне матываў выбару прафесій, запатрабаваных у вобласці, дзяржаве

Пашырэнне ведаў навучэнцаў аб масавых рабочых прафесіях, развіццё цікавасці да іх;

выпрацоўка каштоўнасна-матывацыйных асноў самаразвіцця і самавызначэння;

удасканаленне практычных працоўных навыкаў

Анкетаванне “Кім я хачу быць?”

Прафарыентацыйныя гульні:

“Адгадай прафесію”;

“Зазірнем у будучыню”;

“Абарона прафесій”.

Правядзенне мерапрыемстваў у рамках шостага дня тыдня:

-агульнашкольнае выхаваўчае мерапрыемства “У свеце прафесій”;

-інтэрактыўны дыялог “Прафесіі будучыні”.

Гутарка “Усе працы добрыя”

Кніжная выстава “Наша прэса на ўсе інтарэсы”

Гульнявая праграма “Калейдаскоп прафесій”

Кніжная выстава “На варце Айчыны”

Тыдні прафарыентацыі (кокурсы малюнкаў “Выдатная прафесія”, сачыненняў “Мая будучая прафесія”, фестываль прафесій “Усе працы добрыя – выбірай на густ!”)

Выставачная паліца “Беларусы, якія заваявалі космас”

Гутаркі, прагляд відэафільмаў аб прафесіях

Правядзенне экскурсій на прадпрыемствы  і арганізацыі

Арганізацыя і правядзенне сустрэч з прадстаўнікамі розных прафесій, фарміраванне цікавасці ў вучняў да атрымання прафесійна-тэхнічнай адукацыі, прапаганда рабочых прафесій і сацыяльных бонусаў пры іх атрыманні

Творчыя конкурсы прафесійна-практычнай накіраванасці, у тым ліку для дзяцей з мастацка-эстэтычнымі, тэхнічнымі і іншымі здольнасцямі

Запаўненне электроннай «Прафкарты», 7 клас

Арганізацыя грамадска-карыснай працы школьнікаў як адна з форм прафарыентацыйнай працы (выкананне грамадскіх даручэнняў, правядзенне працоўных акцый)

Работа навучэнца з асабістым адукацыйным партфоліа дасягненняў

Праца з электроннымі адукацыйнымі рэсурсамі

2 разы ў год (верасень, красавік)

На працягу года

На працягу года

Кастрычнік

Студзень

Студзень

Люты

Кастрычнік, люты, май

Красавік

На працягу года

На працягу года

На працягу года

На працягу года

Пастаянна

На працягу года

Пастаянна

Пастаянна

Класныя кіраўнікі

Педагог сацыяльны, класныя кіраўнікі

Намеснік дырэктара па ВР

Бібліятэкар

Бібліятэкар

Бібліятэкар

Бібліятэкар

Намеснік дырэктара па ВР

Бібліятэкар

Класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі,

намеснік дырэктара па ВР

Намеснік дырэктара па ВР, класныя кіраўнікі

Намеснік дырэктара па ВР

Класныя кіраўнікі,

педагог сацыяльны

Класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі, педагог сацыяльны

Паказчыкі эфектыўнасці прафарыентацыйнай работы на дадзеным этапе:

сфарміраваныя ўменні арыентавацца ў свеце прафесій;

разуменне сваіх схільнасцей, здольнасцей, індывідуальных якасцяў, неабходных для выбару будучай прафесіі;

сфармаваныя валявыя рысы характару ў навучэнцаў, неабходныя для прафесійнай дзейнасці (адказнасць, дысцыплінаванасць, самастойнасць, ініцыятыўнасць);

усведамленне грамадскай і асабістай значнасці працоўнай дзейнасці;

сфарміравана станоўчае стаўленне да працы як жыццёвай каштоўнасці, патрэбы быць карысным людзям.

II ступень навучання (8-9 класы)

Этап ацэнкі

Фарміраванне ўмення суадносіць свае ідэалы, уяўленні аб каштоўнасцях са сваімі рэальнымі магчымасцямі і грамадскімі патрэбамі

Знаёмства навучэнцаў з асновамі выбару прафесіі;

фарміраванне адэкватнай самаацэнкі сваіх асобасных якасцяў і суаднясенне іх з патрабаваннямі прафесій; садзейнічанне псіхалагічнай гатоўнасці да выбару будучай прафесійнай дзейнасці

Дыягностыка вызначэння прафесійнай накіраванасці, інтарэсаў, схільнасцей

Кніжная выстава “У свеце прафесій”

Конкурсы:

тэхнічнай творчасці;

эсэ, твораў “Прафесіі маёй сям'і”;

прэзентацый прафесій “Мая будучая прафесія”.

Выкарыстанне прафарыентацыйнага  патэнцыялу розных вучэбных прадметаў (устанаўленне і рэалізацыя ўзаемасувязі вучэбных прадметаў з прафесійным асяроддзем)

Выставачная паліца “Прафесія і ты”

КВЗ: “Усе прафесіі важныя, усе прафесіі патрэбныя”

 Практычны занятак для класных кіраўнікоў “Прафарыентацыйная гульня як адна з формаў самавызначэння навучэнцаў”

Знакомство з электронным каталогам прафесій і спецыяльнасцяў, электроннымі даведнікамі “Куды паступаць?”, “Абітурыент”

Працягненне вядзення электронной “Прафкарты навучэнца” (8 клас)

Факультатыўныя заняткі “Прафесія маёй маары”

Віртуальная экскурсія “Выбар прафесіі – выбар будучага”

Інформ-дайджэст “Прафесіі і прафесіяграмы”

Тыдні прафарыентацыі (згодна асобнага плана)

Арганізацыя сустрэч з прадстаўнікамі розных прафесій “Сто пытанняў да прафесіяналу”

Экскурсіі на прадпрыемствы і ў арганізацыі

Выкарыстанне прафарыентацыйнага  патэнцыялу розных навучальных прадметаў (устанаўленне і рэалізацыя ўзаемасувязі вучэбных предметов з прафесійнай асяроддзем)

Праца кансультацыйнага пункта “Прафесіянал”

Сустрэчы са спецыялістамі упраўлення па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Пухавіцкага РВК “Развіццё раёна і патрэбы раёна ў спецыялістах асобных прафесій”

Работа навучэнца з асабістым адукацыйным партфоліа дасягненняў

Інфармацыйна-асветніцкая работа з бацькамі, уключаючы бацькоўскія сходы, кансультацыі, складанне генеалагічнага дрэва прафесій

Кастрычнік-лістапад

Кастрычнік

На працягу года

На працягу года

Лістапад

На працягу года

Студзень

На працягу года

На працягу года

На працягу года

Студзень

Март

Кастрычнік, люты, май

Пастаянна

На працягу года

Пастаянна

На працягу года

Студзень-май

У працягу года

На працягу года

Педагог сацыяльны

Бібліятэкар

Настаўнікі-прадметнікі

Настаўнікі-прадметнікі

Бібліятэкар

Намеснік дырэктара па ВР, класныя кіраўнікі

Педагог сацыяльны

Класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі, педагог сацыяльны

Кіраўнік ФЗ

Педагог сацыяльны

Педагог-псіхолаг

Намеснік дырэктара па ВР, педагог сацыяльны

Намеснік дырэктара па ВР, класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі

Настаўнікі-прадметнікі

Класныя кіраўнікі, педагог сацыяльны

Намеснік дырэктара па ВР, класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі

Намеснік дырэктара па ВР, класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі

Паказчыкі эфектыўнасці прафарыентацыйнай работы на дадзеным гэтаяпе:

веданне фактараў, значных для выбару прафесіі і спецыяльнасці;

усведамленне вучнямі сваіх асобасных асаблівасцей, інтарэсаў і схільнасцей;

сфармаваныя навыкі самастойнага пошуку інфармацыі аб прафесіях і шляхі атрымання прафесійнай адукацыі;

наяўнасць здольнасці аналізаваць умовы, неабходныя для дасягнення прафесійных мэтаў;

сфарміравана гатоўнасць да выбару профілю навучання і выбару будучай прафесійнай дзейнасці;

сфарміравана працоўная матывацыя.

III ступень навучання (10-11 класы)

Этап ацэнкі і ўдакладнення прафесійнага плана

Ўдакладненне адукацыйнай і прафесійнай траекторыі, прафесійнага статусу

Пабудова асабістай адукацыйна-прафесійнай траекторыі;

фарміраванне прафесійна-важных якасцяў, неабходных для авалодання спецыяльнасцю ў абранай прафесійнай сферы;

садзейнічанне фарміраванню адэкватнай самаацэнкі сваіх асобасных якасцяў пры выбары прафесіі

Анкетаванне “Вывучэнне прафесійных намераў вучняў выпускных класаў”

Прафдыягностыка “Ацэнка прафесійнай накіраванасці асобы навучэнца”

Прафкансультаваннее: індывідуальнае і групавое

Тыдні прафарыентацыі (конкурс камп'ютарных прэзентацый “Ілюстрацыі да прафесіі...”, прафарыентацыйных праектаў “Ўстановы прафесійнай адукацыі на карце нашай вобласці»)

Адкрытыя дыялогі, дыскусіі з прадстаўнікамі розных прафесій, павышэнне цікавасці ў навучэнцаў да рабочых прафесій праз школу настаўніцтва, асабісты прыклад прафесійных спецыялістаў

Выкарыстанне прафарыентацыйнага патэнцыяла профільных вучэбных прадметаў

Выставачная паліца “Зрабі свой выбар”

Знаёмства з вопытам паспяховых прафесіяналаў у розных галінах (“профмітапы”, майстар-класы, экскурсіі на прадпрыемствы, гутаркі, лекцыі)

Работа з інфармацыйна-даведачнай, навучальнай літаратурай, а таксама з сеткавымі рэсурсамі (інтэрнэт-парталамі, пошукавымі сістэмамі)

Удзел  у алімпіядах, конкурсах, навукова-практычных і тэарэтычных канферэнцыях

Работа навучэнца з асабістай адукацыйна-прафесійнай траекторыей

Бацькоўскія лекторыі “Як дапамагчы дзіцяці зрабіць выбар прафесіі?”

Бацькоўскія сходы “Свет прафесій, або якую дзвер адчыніць?”, “Думаем разам: рэйтынг самых запатрабаваных прафесій”

2 разы ў год (верасень, сакавік)

2 разы ў год

(кастрычнік, красавік)

Пастаянна

Кастрычнік, люты, май

На працягу года

На працягу года

Красавік

На працягу года

На працягу года

На працягу года

На працягу года

Сакавік

На працягу года

Класныя

кіраўнікі

Педагог сацыяльны

Педагог сацыяльны

Класныя кіраўнікі, Намеснік дырэктара па ВР

Класныя кіраўнікі

Настаўнікі-прадметнікі

Бібліятэкар

Намеснік

дырэктара па ВР, класныя кіраўнікі

Класныя

кіраўнікі, педагог сацыяльны

Класныя кіраўнікі

Педагог сацыяльны

Намеснік дырэктара па ВР, класныя кіраўнікі

Класныя кіраўнікі

Паказчыкі эфектыўнасці прафарыентацыйнай работы на дадзеным этапе:

інфармаванасць аб сацыяльна-эканамічнай сітуацыі, патрабаваннях рынку працы, шляхах атрымання прафесіі і перспектывы працаўладкавання па абранай спецыяльнасці;

самастойны аналіз рынку прафесійна-адукацыйных паслуг і прафесійнай дзейнасці;

усведамленне сваіх магчымасцяў і абмежаванняў;

здольнасць суадносіць свае магчымасці, жаданні, імкненні з патрабаваннямі будучай прафесійнай дзейнасці;

сфармаваныя каштоўнасна-сэнсавыя арыентацыі;

наяўнасць прафесійна-адукацыйнага плана (маршруту) у кожнага вучня.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.